Hoteller til ferien med happydays_dk
Øjeblik - vi henter hoteller til dig!
cd top arrow

Happydays tävlingsblogg

Blog oprettet: 17-12-2014 Blogindlæg i alt: 53 Antal kommentarer: 1875 Antal følgere: 53 Følg denne blog

BLACK FRIDAY-tävling – berätta om din värsta semester

Sidst opdateret: 16-11-2021
Dette indlæg er læst 650 gange
Oprettet: 11-11-2020

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! Stort grattis till Gitte Obitz

Vinn en minisemester på Best Western Hotell Karlshamn

Karlshamn har en spännande historia och Blekinges vackra skärgård ligger alldeles runt knuten med massor av smultronställen och fina vandringsstigar. Hotellet har ett bra läge endast fem minuter från Karlshamns centrum och nära E22 som förbinder Blekinge med Skåne och Kalmar – passa t.ex. på att göra en bilutflykt till örlogsstaden Karlskrona (57 km).

I Karlshamn kan du bland annat besöka Sveriges enda punschmuseum som ligger i det kända Kulturkvarteret (3 km), där det är lätt att föreställa sig Karlshamn i gamla dagar. Spelar du golf, kan du ta en runda golf på Karlshamns golfklubb (9 km), kusten vid Blekinges skärgård kallas också för Golfkusten och här ligger inte mindre än 8 golfbanor inom 12 mils omkrets.

Detta kan du vinna

Minisemester i Blekinge på Best Western Hotell Karlshamn för 2 personer inklusive:

• 2 övernattningar

• 2 x frukostbuffé

• 2 x 2-rätters middag/buffé

• Rabatt på SPA-entré

Splat: Också ankomst 2021

Läs mer om vinsten här

Så här deltar du

Har DU haft en semesterupplevelse där något gick åt pipsvängen på semestern, något som du efteråt har kunnat skratta gott åt över matbordet där hemma? Kanske hade du glömt passet hemma, kört fel på motorvägen eller något annat fullständigt galet. Scrolla ner till kommentarsfältet och berätta DIN roliga historia om semesterupplevelsen som gick helt fel. Så är du med i tävlingen.

Lycka till!

Tävlingsregler

Tävlingen äger rum fram till den 30 november 2020. Den finns både på vår svenska och danska blogg och vi väljer totalt en vinnare. Vinsten kan ej bytas mot kontanter. Eventuellt vinstskatt betalas av vinnaren. När din skriver din e-mailadress i kommentarsfältet prenumererar du samtidigt på vårt nyhetsbrev och får framöver mail med medlemserbjudanden och massor av semesterinspiration. Du kan närsomhelst avanmäla dig nyhetsbrevet.

Så här hanterar Happydays dina personuppgifter

Kommentarer
Skriv en kommentar
Happydays forbeholder sig retten til at slette kommentarer af anstødelig karakter.
26-11-2020 09:35skrevUlla Skoglund
Vi, mamma, pappa o två söner hade bilat o bott i Spanien en vecka men var nu på hemväg. Värmen var tryckande o vi skulle stanna o tälta på en campingplats i Frankrike. När vi väl hade fått upp tältet så var vi genomsvettiga, men som tur var fanns det en pool på området, så vi tog på badkläder o stegade dit. Vi blev stoppade i receptionen o vi förstod att nånting var väldigt fel, men de pratade ingen engelska, bara franska. Det tog lång tid innan vi fattade vad som var fel. Problemet var att man inte fick ha badshorts utan måste ha tighta badbyxor. Svetten rann, men vi fick gå tillbaka till bilen o riva igenom packningen. Som tur var hade jag köpt tighta badbyxor till pojkarna, som de annars vägrade att använda, men nu bytte de gladeligen. Temperaturen var närmare 40 nu. Tur för pappa Bosse att jag fått med en extra bikini o där fick han trycka sig in i byxorna. Överdelen hoppade han över. Det var det bästa poolbad ever. Verkligen njutbart.
24-11-2020 10:47skrevHanna Barck
I min ungdom, många år sedan nu, så hade jag och tre kompisar lyckats spara ihop lite pengar. Jag tror det var 30´000. Efter studenten hade vi bestämt oss för att åka jorden runt, och börja resan med transsibiriska järnvägen från Moskva till Peking.
Biljett köptes, vi tåg tåget från Skövde och tuffade iväg till Stockholm, med färjan mot Finland. Tåg igen mot Ryssland - och det var väl nu det började gnissla lite.... Väl i Moskva hade vi några timmar på oss att fixa visum genom Mongoliet (det kunde väl inte vara så svårt?) . Inga skyltar med vanliga bokstäver. Vi åkte fel i tunnelbanan. Ambassaden stängde. Vi missade tåget till Peking. Nu visade det sig också att man behövde betala en hiskelig mängd pengar om man stannade mer än 24timmar i Ryssland - vilket vi var tvungna att göra eftersom vi inte hade några biljetter.. Två i kompisgänget hoppade på ett tåg iallafall - de klarade det! Jag och min andra vän tog ett flyg till Paris (där gick halva reskassan) och väl där visade det sig att hon inte ville resa mer, utan stanna som aupair. Jag kunde ingen franska så jag tog mina sista pengar och köpte en biljett till Australien.

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, och detta var innan internet och mobiltelefonernas tid. Herregud vilken soppa! Det blev bra till slut, och jag var ute på vift i ett år och hankade mig fram med ströjobb. Trots att semesterplanerna gick åt skogen dag 2 så blev detta verkligen en resa att minnas resten av livet!
21-11-2020 11:47skrevPierre S
I Frankrike är det inte helt lätt att som turist köra bil i trafiken. I yngre år var jag där och kände mig ganska tillfreds när jag nått slutdestination med bilen och lyckas hitta ett parkeringsgarage.

Problemet uppstod när jag skulle köra därifrån.
Jag körde runt i evigheter men hittade inte ut ur garaget. Den enda utvägen hade en bom och det visade sig att garaget var för anställda i byggnaden.

I panik, utan att hitta någon att hjälpa mig fick jag till slut fatta mod och köra igenom bommen.

Körde väldigt fort därifrån.

Det har man aldrig glömt!

Och långt senare blev det en rolig story.
21-11-2020 11:34skrevAnna L
En gång i tiden var vi tre unga tjejer som besökte Atlantic City. Det mesta gick fel 😉🙃

Vi tappade bort var vi hade parkerat vår pyttelilla vita hyrbil och kom inte ihåg registreringsnumret heller. Det fanns oändligt många pyttesmå vita bilar på nöjesfältet Six Flags Great Adventure. Vidare till hotellet en bit utanför city. Det ingick en fisketur i biedet. Och precis som ni nämnde. På väg mot fisket hamnade vi mot färdriktningen på flerfilig motorväg.

Vi kommer på båten där det mest är rutinerade män som fiskar. Av oss var en av tre intresserade.

Den ena försöker vara vänlig med den helt ointresserade kompisen.

”-so, you’re fishing.

”-No we’re Swedish.

😹😹😹

Hela resan fylldes av olika incidenter. Vi har haft mycket att skratta åt genom åren.

Skulle vi gjort in resan idag skulle den nog sett helt annorlunda ut.